The Effect of Perceived Price and Service Quality on Customer Satisfaction

Iip Saepulloh, Abdul Rauf

Abstract


This study aims to analyze customer satisfaction at RM Pecak Bandeng Sawah Luhur. This study uses descriptive quantitative methods to determine the effect of perceived price and service quality on customer satisfaction at RM Pecak Bandeng Sawah Luhur. The tool used in this study is the Partial Least Square (PLS) based Structural Equation Model (SEM). PLS is a component- or variant-based structural equation model (SEM). PLS model evaluation is done by assessing the outer model and inner model, used to test 100 samples (respondents) obtained from the slovin formula. The results of this study indicate that perceived price have a positive effect on customer satisfaction and service quality has a positive effect on customer satisfaction

Keywords


Perceived Price, Quality Service.

Full Text:

PDF

References


Bahriansyah, B., & Sari Arista, D. N. (2021). Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pelanggan Pada Hotel Pondok Losari di Makassar. Movere Journal, 3(1), 104114. https://doi.org/10.53654/ mv.v3i1.174

Dzikra, F. M. (2020). Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen Pada Bengkel Mobil UD. Sari Motor di Pekanbaru. Eko dan Bisnis: Riau Economic and Business Review, 11(3), 262267. https://doi.org/10.36975/ jeb.v11i3.284

Ikhsana, P. D., Prisanto, G. F., & Anggraini, R. (2019). Penerapan strategi e-marketing communication dan ekuitas merek siaranku. com terhadap loyalitas viewers. Inter Komunika : Jurnal Komunikasi, 4(1), 58. https://doi.org/10.33376/ ik.v4i1.217

Kinamang, I. B. (2021). A.L.Worotikan J.D.D.Massie., H.Tawas.

Masili, V., Lumanauw, B., & Tielung, M. V. J. (2022). Pengaruh Kualitas Layanan Terhadap Loyalitas Pelanggan Dengan Kepuasan Pelanggan Sebagai Variabel Intervening Pada Usaha Toko Bahan Bangunan Mentari di Desa Sea Kecamatan Pineleng Kabupaten Minahasa.

Maulidah, I., Widodo, J., & Zulianto, M. (2019). Pengaruh kualitas produk dan kualitas pelayanan terhadap kepuasan konsumen di rumah makan ayam goreng nelongso Jember. Jurnal pendidikan ekonomi: Jurnal Ilmiah Ilmu Pendidikan, Ilmu Ekonomi dan Ilmu Sosial, 13(1), 26. https://doi.org/10.19184/jpe.v13i1.10416

Melati, R. S., & Dwijayanti, R. (2020). Pengaruh Harga dan Online Consumer Review Terhadap Keputusan Pembelian Case Handphone Pada Marketplace Shopee (Studi Pada Mahasiswa Surabaya). 8(2).

Muttaqien, I. (2018). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Penggunaan E-Marketing Terhadap Kepuasan Konsumen Pada Hartanimart.Com.

Pangastuti, J., Sudjiono, S., & Prastiti, E. (2019). Pengaruh Kualitas Produk Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Produk Kosmetik Wardah Pada Counter Wardah Di Borobudur Kediri. JIMEK : Jurnal Ilmiah Mahasiswa Ekonomi, 2(1), 69. https://doi.org/10.30737/jimek.v2i1.424

Rachmawati, D. I., & Jaenudin, J. (2022). Pengaruh persepsi harga, promosi penjualan, dan kualitas pelayanan dalam menciptakan loyalitas pelanggan. Smart Management Journal, 3(1), 2127. https://doi.org/10.53990/smj.v3i1.201

Tampanguma, I. K., Kalangi, J. A. F., & Walangitan, O. (2022). Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pelanggan Rumah Es Miangas Bahu Kota Manado. 3(1)




DOI: https://doi.org/10.30596/miceb.v1i0.148

Refbacks

  • There are currently no refbacks.