Reputation, EWOM, Price, and Service Quality Impact on the Decision To Stay at Hotel

Nanda Clara Putri, Lilik Indrawati

Abstract


This study aims to determine whether reputation, EWOM, price, and service quality have an impact on the decision to stay at the Blue Sky Hotel Petamburan Jakarta. The data collection method is by distributing questionnaires with a total of 100 respondents who are guests of the Blue Sky Hotel Petamburan Jakarta. Data analysis techniques are validity test, reliability test, classic assumption test, multiple linear regression test, coefficient of determination and t test. The results of this study stated that all statement items for each variable were valid and all variables were reiable, the classical assumption test was fulfilled. Based on the results of the t test and the significance stated that reputation and service quality had a significant impact on the decision to stay at the Blue Sky Hotel Petamburan, while EWOM and price had no impact on the decision to stay at the Blue Sky Hotel Petamburan Jakarta.

Keywords


EWOM, Price, Reputation, Service Quality Impact

Full Text:

PDF

References


Aprisal, D. (2017). Pengaruh Kualitas Produk, Harga, Promosi, dan Lokasi Terhadap Keputusan Pembelian (Studi kasus pada great store clothing Samarinda). Ejournal Manajemen Bisnis. 5(3). P815-826

Beyhaki, B., Z. Arifin., dan E. Yulianto. (2017). Pengaruh Atribut Produk terhadap Keputusan Pembelian (Survei pada Pemblian Daihatsu Xenia Periode Januari-Desember 2014 pada PT Daihatsu Jolo Abadi Malang). Jurnal Administrasi Bisnis. 51(2). P93-99

Engkus. (2019). Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pasien diPuskesmas Cibitung Kabupaten Sukabumi. Jurnal Governansi. 5(2). P99-109

Gani, I., dan S. Amalia. (2018). Alat dan Analisis Data: Aplikasi Statistik Untuk Penelitian Bidan Ekonomi dan Sosial. Andi Offset, Yogyakarta

Ghozali, I. (2018). Aplikasi Analisis Multivariate Dengan Program IBM SPSS 25 Edisi 9. Badan Penerbit Universitas Diponegoro, Semarang

Herwin., dan F. Abadi. (2018). Pengaruh Reputasi Perusahaan dan Reputasi Vendor terhadap Keputusan Pembelian secara Online dengan Kepercayaan Konsumen Sebagai Variabel Antara. Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis. 3(3). P353-364

Kotler, P., dan K. L. Keller. (2016). Marketing Management (15th ed.). Pearson Education, Inc.

Makalew, G. A., L. L. Mananeke., dan H. N. Tawas. (2016). Analisis Pengaruh Reputasi Merek, Kualitas Layanan, Dan Loyalitas Nasabah Terhadap Keunggulan Bersaing (Studi Pada Nasabah Taplus Anak PT Bank Negara Indonesia (PERSERO) TBK Kantor Cabang Utama Manado). Jurnal EMBA. 4(3).P531-544.

Mulia, H. (2020). Pengaruh Iklan dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Studi Kasus pada CV Cemilan Kunik Garut. Jurnal Ekonomi dan Bisnis. 7(2). P29-37

Sari, N., M. Saputra., dan J. Husein. (2017). Pengaruh Electronic Word of Mouth Terhadap Keputusan Pembelian Pada Toko Online Bukalapak.com. Jurnal Manajemen Magister. 3(1).

Shahnaz, N. B. F., dan W. Wahyono. (2016). Faktor yang Mempengaruhi Minat Beli Konsumen di Toko Online. Management Analysis Journal. 5(5)

Sumarsid., dan A. B. Paryanti. (2022). Pengaruh Kualitas Layanan dan Harga Terhadap Kepuasan Pelanggan pada Grabfood (Studi Wilayah Kecamatan Setiabudi). Jurnal Ilmiah M-Progress. 12(1). P70-83

Sugiyono. (2017). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Alfabeta, Bandung

_______. (2018). Metode Penelitian Pendidikan: Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Alfabeta, Bandung

Thompson, A. A., Peteraf, M. A., Gamble, John. E., and Strickland III, A. J. (2016). Crafting and Executing Strategy: The Quest For Competitive Advantage, Concepts and Readings. New York: McGraw-Hill Education

Tjiptono, F., dan G. Chandra. (2017). Pemasaran Strategik Edisi 3. ANDI Yogyakarta, Bandung

Wardhana, H. W., Z Wahab., M. S.Shihab., dan Yuliani. (2021). Pengaruh Electronic Word of Mouth (EWOM) Dan Celebrity Endorsement Terhadap Minat Beli Konsumen Pada E-Commerce Zalora dengan Brand Image Sebagai Variabel Mediasi. Jurnal Ilmiah Manajemen. 12(XII)

Wijaya, I. G. N. S., N. W. C. A. Pratami., N. N. Muryatini., dan I. G. D. Yasa. (2022). Pengaruh Electronic Word Of Mouth (EWOM), Persepsi Risiko, Kepercayaan Pelanggan, dan Keputusan Pembelian E-Commerce Tokopedia. E-Jurnal Manajemen. 11(1).




DOI: https://doi.org/10.30596/miceb.v1i0.238

Refbacks

  • There are currently no refbacks.