Effect of Disclosure Corporate Social Responsibility and Company Size on Company Value With Profitability as a Moderating Variable

Dinda Adela Nurma Pertiwi, Puji Nurhayati, Intan Windyar Handono Putri

Abstract


This study aimed to determine the effect of corporate social responsibility disclosure and firm size on firm value. In addition, to find out whether profitability can moderate the impact of corporate social responsibility disclosure on firm value, profitability can moderate fit size's effect on firm value. The sample in this study amounted to 36 banking companies listed on the Indonesia Stock Exchange (IDX) for the 2015-2019 period. The research method used is quantitative research with secondary data collection techniques. The analysis technique used multiple linear and moderated regression analysis (MRA), and the analytical tool used is SPSS 25. The results show that corporate social responsibility affects firm value and size. Profitability can moderate the effect of corporate social responsibility disclosure on firm value, but profitability cannot negotiate the impact of fit size on firm value.


Keywords


Corporate Social Responsibility, Company Size, Company Value, Profitability

Full Text:

PDF

References


Alfiandi, J., & Mildawati, T. (2019). Pengaruh Corporate Social Responsibility (Csr), Profitabilitas, Leverage Dan Ukuran Perusahaan Terhadap Nilai Perusahaan. Jurnal IlmuDanRiset . http://jurnalmahasiswa.stiesia.ac.id/index.php/jira/article/view/2699

Alif Putra, A., Titik Kristanti, F., Yudowati, S. P., & Ekonomi dan Bisnis, F. (2017). Pengaruh Corporate Social Responsibility Terhadap Nilai Perusahaan Dengan Profitabilitas Sebagai Variabel Moderating (Studi Empiris pada Sektor Pertambangan yang Terdaftar di Bursa Efek Indonesia

There are no sources in the current document.Periode 2012-2015) The Influence Of Corporate Social Respon. 4(3), 28042810.

Bags, C. (2012). Teori Teori dalam Pengungkapan Informasi CSR.

Bayu, A. N., Putra, D., & Wirakusuma, M. G. (2015). Pengaruh Pengungkapan Corporate Social Responsibility Pada Nilai Perusahaan Dengan Profitabilitas Sebagai Pemoderasi. Jurnal Akuntansi Universitas Udayana, 13(2), 23028556.

Cristofel, C., & Kurniawati, K. (2021). Pengaruh Enterprise Risk Management, Corporate Social Responsibilty Dan Kepemilikan Institusional Terhadap Nilai Perusahaan. Jurnal Akuntansi Bisnis, 14(1), 112. https://doi.org/10.30813/jab.v14i1.2468

Dewantari, N. L. S., Cipta, W., & Susila, G. P. A. J. (2019). Pengaruh Ukuran Perusahaan Dan Leverage Serta Pada Perusahaan Food and Beverages. Jurnal Prospek, 1(2), 7483.

Eka Mayastika, S. (2021). Pengaruh Csr Terhadap Nilai Perusahaan Dengan Profitabilitas Sebagai Variabel Moderating (Perusahaan Aneka Industri Sektor Tekstil Dan Garment Terdaftar Di Bei 2016-2018). Jurnal Manajemen Akuntansi (Jumsi), 01(02), 210216.

Hardian, A. P. (2016). Kinerja Keuangan Dan Ukuran Perusahaan Terhadap Nilai Perusahaan, Csr Sebagai Variabel Moderasi. Jurnal Ilmu Dan Riset Akuntansi, 5(9), 116.

Jae, W., & Uk, S. (2021). Borsa _ Istanbul Review Internal and external corporate social responsibility activities and firm value : Evidence from the shared growth in the supply chain. Borsa Istanbul Review, 21, S57S69. https://doi.org/10.1016/j.bir.2021.02.007

Junardi. (2019). Pengaruh Pengungkapan Corporate Social. Pendidikan Ekonomi, 4(2), 6979. http://jurnal.stkippersada.ac.id/jurnal/index.php/JPE

Kusuma, R. A. W., & Priantinah, D. (2018). Pengaruh Pengungkapan Sustainability Report Dan Ukuran Perusahaan Terhadap Nilai Perusahaan Dengan Profitabilitas Sebagai Variabel Pemoderasi Pada Perusahaan Yang Bergabung Di Issi Dan Konvensional Periode 2014-2016. Nominal, Barometer Riset Akuntansi Dan Manajemen, 7(2). https://doi.org/10.21831/nominal.v7i2.21352

Kusumawati, R., & Rosady, I. (2018). Pengaruh Struktur Modal dan Profitabilitas terhadap Nilai Perusahaan dengan Kepemilikan Manajerial sebagai Variabel Moderasi. Jurnal Manajemen Bisnis, 9(2), 147160. https://doi.org/10.18196/mb.9259

Mukti, U. L. N. T., Maslichah, & Afifudin. (2021). PENGARUH Corporate Social Responsibility, Ukuran Perusahaan Dan Pertumbuhan Laba Terhadap Nilai Perusahaan (Studi Empiris pada Perusahaan Manufaktur di Bursa Efek Indonesia Tahun 2017- 2019). E-Jra, 10(07), 1324.

Nuryana, I., & Bhebhe, E. (2019). Pengungkapan Corporate Social Responsibility Terhadap Nilai Perusahaan Dengan Profitabilitas Sebagai Variabel Moderating. AFRE (Accounting and Financial Review), 2(2), 142146. https://doi.org/10.26905/afr.v2i2.3261

Sugiyono. (2013). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. ALFABETA, Bandung.




DOI: https://doi.org/10.30596/miceb.v1i0.344

Refbacks

  • There are currently no refbacks.